2010-10-20
 14:07:20

Mödravårdcentral besöket

I dag så var jag hos mödra vården jag fick komma in 5 min tidigare än bokad tid . Ovanligt faktiskt annars brukar jag alltid få sitta och vänta. Det började med att jag höll på att vimsa bort mig på Nacka Sjukhus för att det var så att det har fått en vatten läka på andra våningen så det har spärrat av vägen till Mödravården .Så nu fick man gå ner i källaren följa Det röda pilarna som skulle leda en dit. Men när jag väl hade gått en stund och gått upp för trappan så försvann pilarna  från golvet. Tillslut behövde man kolla upp i taket där en skylld barnmorskemottagning stod det på den .
Men jag hittde rätt och jag kom i tid.


Allt gick bra hos Yvonne min barnmorska. Hon är faktiskt rätt så snäll både tråkigt och roligt att det nog var den sista gången i dag. Men men det får man ju se vi bokade en ny tid till den 1 November på lilltrollets beräknade datum. Men jag tror faktiskt att hon hinner komma innan . Men man ska ju inte ha förstora förhoppningar.

Men som sagt besöket gick bra.

Vikt : 86,5 Kg så jag har gått upp cirka 1,5 sen förra gången.
SF-mått: 36
Hjärtljud: 146
Blodtryck : 140/70 tror jag det var

Hon kände även så att huvudet log neråt men hon hade väldigt svårt att känna om det var ett huvud men hon förmodade det i alla fall. Tills hon sa att för att vara säker så vill jag gärna göra ett snabbt ultraljud  så jag fick de våran lilla flicka igen fast i olika delar eftersom att hon är väldigt stor och det går ej att se hela  henne på en gång. Men huvudet var neråt . Hon hade svårt att känna för att hon låg väldigt långt ner .

Jag trodde faktiskt inte att jag skulle få se min lilla flicka innan ultraljudet. Men ååh vilken känsla att se henne ligga där . Det var lika underbart som första gången .
Men snart är hon ju här då är vi 5 i familjen . Underbart.
Snart ligger hon i min famn.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: