2011-06-29
 22:40:25

nu är det kväller

Nej nu är det faktiskt säng dax för mig .
Jag vet att det är ljust ute och har jätte svårt att sova då men jag måste försöka jag är helt slut.

Jag hoppas ni har haft en oerhört skön dag. och att ni sover så gott kram på er


Anonym

Hej!



Jag heter Linda och är 18 år och går på Danderyds gymnasium i Stockholm. Jag håller nu på att skriva ett arbete om unga mammor och undrar om jag skulle

kunna få lite hjälp och ställa lite frågor till mitt arbete?



* När blev du gravid och hur gammal är du och barnet nu?

* Har din tidiga graviditet påverkat dig och din gymnasie/skoltid?



* Hur har graviditeten påverkat dig negativt/positivt?

* Är du fortfarande tillsammans med killen du fick barnet med?



* Nu i efterhand, känner du att ni kunde ha väntat med att skaffa barn eller kom det som en plötslig nyhet?

* Har du fått något ekonomiskt stöd för att klara dig, bor du hemma eller i egen lägenhet?



* Känner du att du sticker ut från samhället i och med att ha skaffat barn i tidig ålder?

* Vad har du fått för respons på din blogg, positivt eller negativt?



* Hur känner du dig som mamma? Är det svårt att klara av situationen ibland? Får du hjälp från kommunen, föräldrar, släkt, vänner?

* Hur påverkades dina föräldrar när du blev gravid och ville behålla barnet? Tänkte du någon gång på adoption?



Hoppas på svar! :) Det skulle vara underbart och väldigt tacksamt till min uppgift i samhällskunskap.



MVH



Linda Kvist

http://lindshe.blogg.se

[email protected]



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: