2010-10-04
 15:13:48

Mina egna tankar

Nu har jag gått in i gravidetsvecka 37 och dagarna bara springer emot sitt slut.
Jag är för det mesta redo att hon ska komma till världen nu . Men hon får gärna stanna ett tag till.
För det ska små plockas lite här hemma först.

Min kropp mår hyffsat okej .
Jag är helt utmattad och jag känner mig oerhört tung. Jag vill sova nästan hela tiden och kan knappt hålla ögonen öppna även fast jag sovit i 14 timmar .
Men det är nog nu den sista tiden jag ska passa på att sova.
Jag har fått som någon slags mens värk i magen som kommer och går hela tiden och det är väll säkert ett tecken på att det snart är dax. Jag känner själv huvudet om jag känner försiktigt längs nedanför troskanten.
Jag känner hur det strålar i ryggen och i höfter och självklart jumskar men det är också till och från.
Ryggen är väll det värsta just nu  jag är tvungen att gå upp även fast jag är hur trött som helst .
För att jag inte kan sova för att jag bara vrider och vänder på mig och inget verkar hjälpa.

Nu är det verkligen inte lång tid kvar.

Det är 28 ynka dagar kvar tills vårat lilla troll är här.
Och vi blir en till i familjen.




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: