2010-10-07
 11:36:40

Barnmorskan i går

I går var jag hos barnmorskan också.  Det gick väldigt bra.
Jag fick träffa min riktiga barnmorska Yvonne. Tur som fan att det inte var hon jag hade förra gången.
Fick en ny tid till henne och det blev den 20 Oktober så vi ska prata lite om förlossning och så där.
Men mamma tror nästan att jag ej kommer hinna gå tillbaka dit. 5 stycken som jag känner tror att jag kommer föda nästa vecka.

Min mamma var nyfiken så hon slängde in och frågade brukar det går i arv att man föder lätt och förtidigt
Barnmorskan sa att föda lätt och föda för tidigt brukar ofta gå i arv. Men självklart behövs inte det .
Mamma hon födde oss alla tre aldrig efter Beräknat datum . Jag var 3 veckor innan brorsan var 2 och syrran var också 2. Så Vi får se hur det blir med det där.

Jag tycker att det inte spelar någon roll när jag föder bara hon kommer ut med 10 fingrar och 10 tår så är jag nöjd. Men självklart längtar jag ju tills jag sitter där med bebisen i famnen . och allt står klart här hemma och det är bara en längtan nu men hon för va där inne så länge hon känner för det .För hon är redan välkommen här om hon kom känner att det är dax att komma nu . Men jag börjar känna mig oerhört klumpig och tjock nu in i det sista.  25 Ynka dagar till Beräknadförlossning.
Mamma pappa, syskon, släkt och vänner längtar efter dig

Vikt: 85kg jag börjar bli en riktigt tjockis haha. Men hoppas att det försvinner lika snabbt sen.Har gått upp 17 kg.
Blodtryck: 110/60 det ligger alltid bra.
SF-mått: Låg på 35 cm Växt 1 cm på två veckor och det var jätte bra
Hjärtljud:146 per minut. Hon hade även hicka lyssnade barnmorskan med sån där strut . Vet ej vad det heter.
Socker och järnvärde: Sockret var bra vet ej i siffra och järnet var på 118 och det var väldigt bra tyckte min barnmorska så det behövs inte äta några järntabletter för min det längre. Det är skönt



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: