2010-06-09
 11:18:56

Barnmorskan i går/ lite det jag har i tankarna nu :D

Jag var hos min nya barnmorska i går för min andra är sjukskriven och sen ska hon ta semester så hon kommer inte tillbaka till barnmorskemottagningen förens i augusti.  Men alt gick bra mitt järnvärde var mycket bättre än första gången . Men det är ju för att jag äter järntabletter . Vi vägde mig också jag har gått upp typ 5 kilo under den tiden jag varit gravid nu så nu väger jag 70 kg . Det är ändå inte så farligt .
Vi tog även blodtrycket på mig och det låg på 127 de andra gångerna jag tagit blodtrycket så har det legat på 120.
Men det var ingen fara sa hon .

Jag frågade även när man kunde lyssna på hjärtat och då sa hon . Det kan vi lika gärna göra på en gång men hör man inget så var inte orolig att barnet är dött det kan bara ligga fel så då blir det otydligt.
Men när hon sätter microfonen eller va det kallas på magen så hör man hur hjärtat slår snabbt . Jag blev helt chockad och ett leende på läpparna . underbart att höra våran dotters hjärt slag .


Nu är det bara 20 veckor kvar.


Nu har jag ju gått hälften av gravideten och kan knappt fatta det. Min lilla bebis finns där innuti mig och kommer snart ut . Kan knappt bärja mig . Jag vill att min /våran älskade dotter ska komma ut nu nu nu .
Längtar bara mer och mer när jag ser vagnen som står i min hal och väntar på dig dottrami.
Jag vill bara hålla henne i min famn och bara pussa på henne . Kan knappt fatta att jag har ett barn innuti min kropp det är helt obeskrivligt.  Att verkligen känna alla förändringar i kroppen . Alla toalett besök . Bristningarna som kommer typ överallt på hela kroppen . Jag vara längtar och längtar . Kan hon komma snart .
Vi väntar på dig älskade dotter



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: