2010-07-28
 22:58:16

Rutinkontroll hos Barnmorskan

I dag var jag hos barnmorskan kl 10.00 och var på en rutinkontroll för att se att allting ser/såg bra ut. Vi satt och prata lite först och tog ett urinprov och blodprov. Allting såg bra ut . Innan vi gick ut från det rummet så ville hon att jag skulle väga mig . jag har gått upp 10 kg sedan inskrivningen.Visst det kanske är lite mycket men jag ska träna bort det där när bebis kommer ut .


Gick tillbaka in i hennes rum tog blodtryck kommer inte i håg vad det låg på men det var  bra det också i alla fall.
Vi mäte magen tråkigt nog så sa hon ju inte vad det stod på måttbandet  men hon sa i alla fall att hon växer som hon ska och att hon växer snabbt.
Hon frågade mig hur jag kände hur hon rörde sig och sparkar och det är för det mästa utåt så hon tryckte och kände på magen och kände att hon låg med huvudet nedåt men hon sa själv att det inte var någon fara för på vissa förstföderskor så för barnet ofta de. Men hon sa även att hon har plats att röra sig på fortfarande så det kan ju hända att hon fortsätter snurra där inuti. Vi lyssnade även på hennes hjärta och det låg på 146 slag per minut . Och bebis protesterade lite när hon höll på för att mäta hjärtljudet då sparkade hon för fullt.
Hon blev väll störd i sin skönhetssömn så kan förstå henne hon är som mig .

Jag ska på en till kontroll på otrursdagen Fredag den 13 FY......
Och då får jag en ny barnmorska som jag ska ha en gång . För den nya som ska ta hand om min första barnmorskas gravidpatienter kommer till Nacka sjukhus den 15 Aug .Så det är ju lite surt .
Börjar ju tröttna på det här hoppandet . Nästa gång eller om jag träffar den som ska ta hand om mig hela vägen ut sen så kommer jag bli skit förbanand om hon inte kommer eller är sjuk för då tänker jag byta alltihoppa . För jag vill ha en fast för jag blir jätte förvirrad och jag som redan är det nu blir ju det mer när de håller på så här-



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: